iftheyonlyknew.blogg.se

En Fanfic about ID

Kapitel - 4 IF THEY ONLY KNEW

Publicerad 2013-04-05 21:33:00 i Allmänt,

Harrys Perspektiv
Efter Brunchen samtidigt som jag står och diskar så ringer telefonen.
- Niall, answer please! Ropar jag.
- No, I'm to lazy, skojar Niall men då har jag redan hunnit svarat i telefonen. Det är Louis som ringer, och han låter förtvivlad.
- Harry, have you lock inte the papers this morning?
- No, how come?
Louis börjar bli riktikt frustrerad nu.
- What the hell Harry just lock inte the paper.
Jag gör som han säger och går till hallen där tidnngarna ligger på golvet eftersom jag varit för lat för att ha tagigt in dem. Jag tar upp högen med tidningarna samtidigt som Louis är kvar på telefon. Jag lägger tidningarna på köksbordet och tar upp den första tidningen som råkar vara ''Daily Express''.
Jag läser framsidan.
 
Niall och Harry är officiellt ett par.
 
Jag blir så chockad så att jag lägger på luren samtidigt som jag tappar telefonen och faller handlöst ihop på golvet.
 
Nialls Perspektiv
Jag ser bara hur Harry faller ihop på glovet. jag ruuar upp i soffan fram till Harry som ligger på golvet. 
- Haz? What is it? jag hör hur förtvivlad jag låter.
Han börjar gråta och jag ser tidningen som har ramlat ner på golvet. Jag läser det som står, jag stelnar till. Jag sitter där brevid Harry ett tag det känns som en evighet innan jag reser mig upp, tar tag i Harry och går med honom till sovrummet. Där ligger vi tysta i kanske fem minuter tills vi hör någon knacka på dörren. Utan att invänte svar öppnar någon dörren. Louis huvud tittar fram, följt av Liam och Zayn.
Louis klampar in i rummet och lägger sig sen mellan mig och Harry medans Zayn och Liam vänder om. Jag gissar att dem går ut till köket.
 
 
 
Louis Perspektiv
Vad ska jag säga egentligen? Jag vet ju att fansen tycker att det är gulligt med Larry och då borde dem tycka Narry också är sött. Jag menar det är ju Harry och Niall vi snackar om. Eller tänk om dem blir arga. Dem tror ju faktiskt att det är jag och Harry som har något på gång. 
Skärp dig nu Louis tänker jag, 
- Guys, this is gonna be alright
- Are you sure? snyftar Harry
- Of course Haz, säger jag och försöker låta så glad som möjligt
- You´re a good friend, Louis säger Niall
Jag går ut och till de andra killarna för att lämna Harry och Niall ensama ett tag. Jag måste snacka med Liam, han måste ha vetat exakt vad som hände igår eftersom han var den enda som var nykter.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2013-04-06 20:50:08

Meeerrrr

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela